ADVANCED SUPPLY CHAIN – „W pogoni za klientem”.

Kilka dni temu mieliśmy przyjemność uczestniczyć w Konferencji ADVANCED SUPPLY CHAIN 2018. Jest to międzynarodowa konferencja, podczas której firmy z branży TSL mają możliwość wymiany doświadczeń m.in. w projektowaniu zaawansowanych łańcuchów dostaw, wdrażaniu i stosowaniu najnowszych technologii.
Tegoroczne spotkanie odbyło się pod hasłem „W pogoni za klientem”, odzwierciedlającym obecną sytuację w branży logistycznej. Rosnące oczekiwania klientów determinują nas do ciągłego optymalizowania procesów, rozwijania nowych technologii, cyfryzacji.

Współczesna firma logistyczna nieustannie poszukuje złotego środka pomiędzy wydajnością, standardową realizacją zamówień, a szybką reakcją i usługami premium. Aby spełnić oczekiwania klientów potrzeba odpowiednich narzędzi, inspiracji i przemyślanych działań. Jednym z częstych problemów przedsiębiorstw jest brak pomysłu na transformację cyfrową. Kluczem jest tu wychwycenie i poprawa nieefektywnych procesów i czasochłonnych, codziennych operacji.

Firma LOXX wdrażając elektroniczny obieg dokumentów:

  • przyspiesza pracę wielu pracowników,
  • automatyzuje obieg dokumentów,
  • ogranicza koszty związane z prowadzeniem oddzielnych rejestrów korespondencji.

Spółka za inicjatywą pracowników prowadzi również tzw. Koła jakości, czyli dialog pomiędzy pracodawcą, a pracownikiem, którego celem jest znalezienie chociaż drobnego usprawnienia, jednego elementu w procesie, który poprawi jakość pracy. 

Tematem przysparzającym sporo trudności jest rynek pracy i problemy przy pozyskiwaniu wykwalifikowanych pracowników w naszej branży. Firma LOXX podejmuje różne inicjatywy, aby
pozyskać dobrych i zaangażowanych pracowników. Przykładem mogą być polecenia pracownicze. Każdy pracownik, który poleci swojego znajomego do pracy, otrzymuje nagrodę. Dodatkowo LOXX po raz pierwszy weźmie w tym roku udział w Ogólnopolskich Targach Pracy Branży TSL, organizowanych przy okazji największych w  Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej targów Trans Logistica Poland. Celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki oraz zainteresowanie ofertami pracy, osób wykwalifikowanych, ale też studentów zaczynających swoją karierę zawodową.

Na konferencji podkreślano również bardzo dobrą pozycję naszego kraju na mapie logistycznej Europy, uzyskaną dzięki dynamicznemu wzrostowi gospodarki. Ponieważ Polska jest jednym z największych partnerów w handlu z Niemcami, LOXX posiada regularną linię eksportową do Niemiec.

Idąc w ślad zmieniających się trendów, a przede wszystkim potrzeb klientów LOXX podejmuje również inne inicjatywy, jak utworzenie linii drobnicowej do Grecji, czy modyfikacje systemów spedycyjnych.