CODZIENNA LINIA DROBNICOWA W EKSPORCIE DO KRAJÓW EUROPY ZACHODNIEJ

Eksportujesz swoje towary do krajów Europy Zachodniej? Koniecznie przeczytaj o naszej codziennej linii.

Parę zdań o polskim eksporcie

Przez wiele lat statystyki handlu zagranicznego w Polsce nie wyglądały najlepiej. Pod koniec ubiegłej dekady na drodze polskiego eksportu stały przeszkody, takie  jak ogólnoświatowy kryzys, czy mocna pozycja złotego. Silniejsza polska waluta sprawiała bowiem, że eksporterzy w przeliczeniu otrzymywali za swoje towary mniej złotych.
Co napędziło polski handel zagraniczny w ostatnich latach? Przede wszystkim osłabienie złotego i odbicie gospodarcze w krajach Unii Europejskiej, na czele z Niemcami – naszym największym odbiorcą. Największe globalne koncerny otworzyły w Polsce swoje zakłady produkcyjne, a rodzime firmy zaczęły coraz sprawniej poruszać się na zagranicznych rynkach, znajdując nowych partnerów.

Sprzyjająca koniunktura

Sprzyjająca koniunktura ekonomiczna i zapotrzebowanie przedsiębiorców na większą ilość transportów i szybszy czas dostawy skłoniła nas do wprowadzenia codziennej, eksportowej linii drobnicowej.
Od kwietnia samochody liniowe wyjeżdżają w obsadzie dwóch kierowców codziennie i docierają do Państw Europy Zachodniej w zależności od Państwa w ciągu 2-5 dni.

Najmocniejsze strony naszej linii  drobnicowej do Europy Zachodniej, to:
• Codzienne wyjazdy
• Lepszy transit time
• Korzystne ceny

Branże i prognozy

Branżowym liderem polskiego eksportu pozostaje motoryzacja. Transport części samochodowych utrzymuje się na pierwszym miejscu od 10 lat. Kolejne miejsce to branża meblarska, np. krzesła, fotele, meble tapicerowane i inne meble. Na kolejnym miejscu plasują  się sprzęty elektroniczne, np. telewizory, monitory itp.
W 2019 roku  wartość eksportu będzie rosła. Prognozy jednego z polskich banków zakładają, że w 2019 r. wynik liczony w euro będzie o ok. 3,3 proc. lepszy niż w 2018 r. – Konkurencyjność cenowa polskiego eksportu zdaje się być niezagrożona.